POMOC - Najczęściej zadawane pytania

Jeśli masz jakiekolwiek pytania związane z naszą firmą lub produktem, sprawdź proszę podane poniżej zagadnienia. Jeśli nie udało Ci się odnaleźć odpowiedzi na nurtujące Cię pytania prosimy o kontakt na adres e-mail: biuro@mikroziolko.pl lub kontakt telefoniczny pod numerem: 721-395-409 w godzinach pracy biura.
Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie pytania w miarę naszych możlwości!

Jest to ponad rok od daty pakowania (podana na etykiecie produktu) - zestawy zostały przygotowane w taki sposób, że mogą poczekać na swoją kolej nawet kilka, o ile nie kilkanaście miesięcy. Jeśli zestaw będzie użyty w ramach czasu podanego na etykiecie nie powinno być żadnych problemów z kiełkowaniem czy jakością produktu. Nawet po przekroczeniu terminu przydatności nasze zestawy nadal są dobre, jednak ich kiełkowalność może mieć zauważalny spadek.

Najlepszym miejscem do składowania nieużywanych zestawów i nasion jest chłodna i ciemna półka. Należy unikać miejsc wilgotnych oraz nasłonecznionych. Wysoka temperatura nie jest dobra do przechowywania nasion. Nie jest wskazane przechowywanie ich w lodówkach.

Karton, etykietę i tekturowe przekładki należy wyrzucić do pojemnika na papier. Skrobiowy biodegradowalny wypełniacz (zielone chrupki) może trafić do odpadów BIO (to skrobia kukurydziana, pod wypływem wody się rozkłada). Papierowa tacka oraz ziemia może być kompostowana, można ją wykorzystać do swoich upraw po wstępnym przesianiu (oddzielić masę korzeniową od podłoża) lub po kompostowaniu. Całość zestawu jest w pełni biodegradowalna.

Nie, długi termin przydatności pozwala na stopniowe używanie kolejnych zestawów, my osobiście na parapecie mamy zawsze 3-4 zestawy i zużywamy je mniej więcej każdego tygodnia, mikroliście znajdują zastosowanie w kuchni praktycznie do każdej potrawy.

Nie, wystarczy tylko naczynie którym będziesz podlewać zestawy. Osobiście polecamy zaopatrzyć się dodatkowo w spryskiwacz, pozwala on równomiernie podlewać podłoże oraz w podstawkę pod zestaw, bo od momentu jak wystawimy nasze mikroliście na działanie słońca warto podlewać je "od dołu".

Korzenie kiełków posiadają tzw. Włośniki, czyli boczne włoski korzeniowe. Zwiększają one możliwości sorpcyjne korzeni, które poszukują wody. To naturalne zjawisko, oznacza że kiełkowanie zachodzi prawidłowo. Pleśń przypomina pajęczynę, pojawia się najczęściej na starych łupinkach nasion, należy pozbywać się łupinek i mikroliści na których pojawiły się objawy pleśni.

Jeśli czarne plamki są w miejscach gdzie wcześniej zakleszczyły się łupinki nasion, jest to spowodowane porażeniem liścia, który został przycięty łupiną. Wraz ze wzrostem liścia blizna będzie coraz mniejsza. Jeśli plamki są na listkach i łodygach i występują na całości upraw oznacza to, że jest zbyt wysoka wilgotność powietrza i podłoża. Należy zadbać wtedy o lepszą przewiewność miejsca gdzie stoją wasze mikroliście oraz bardziej odpowiedzialne podlewanie. Korzenie które są przelane i nie mają dostępu do wody to po prostu się duszą i obumierają, a to prowadzi do pojawiania się chorób. Poprawa warunków wzrostu powinna odwrócić proces i plamki powinny samoistnie zniknąć.

Ziemia w zestawach to wysokiej jakości miks podłoża torfowego, perlitu, drobnego piasku oraz włókna kokosowego. Występuje w nim też naturalna grzybnia, tzw. mikroryza która żyje w symbiozie z korzeniami. Zwiększa ona powierzchnie korzeniową i możliwości chłonne. Jeśli na twojej papierowej doniczce pojawi się biały nalot, to jest to naturalne zjawisko - nie dzieje się nic złego!

Polecamy spożywać je od razu po ścięciu, mamy wtedy maksimum składników odżywczych, chrupiącą teksturę i pełnie smaku. Jeśli jednak chcecie je zachować na później, doskonale sprawdzają się zamykane pojemniki, na dno pojemnika warto włożyć delikatnie zwilżony papierowy ręcznik. Tak zamknięte w pojemniku mikroliście można przechowywać około tygodnia w lodówce.

Na chwilę obecną nasza firma prowadzi sprzedaż wysyłkową tylko na terenie Polski. Jeśli są Państwo zainteresowani wysyłką za granicę prosimy o kontakt mailowy na adres: biuro@mikroziolko,pl

Nasza firma zapewnia pełną politykę zwrotów i gwarantujemy, że jeśli produkt z powodów związanych z wadami produkcyjnymi bądź transportem dotarł do Państwa w złym stanie to prosimy o kontakt z nami wraz z opisem reklamacji (załączone zdjęcia) pod mailem: biuro@mikroziolko.pl Wszystkie nieotwarte zestawy mogą Państwo zwrócić bez podania przyczyny do 14 dni od daty zakupu.

Pytania ogólne

Jesteśmy dla was każdego dnia roboczego w godzinach między 10 a 18 pod numerem teleofnu 721-395-409
Reklamacje i Zwroty

Reklamacje i Zwroty

W sprawach ewentualnych reklamacji bądź zwrotów prosimy o kontakt mailowy na:biuro@mikroziolko.pl
Zamówienia i wyceny

Zamówienia i wyceny

W sprawach zamówień hurtowych lub współpracy prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem: 721-395-409 lub mailowy biuro@mikroziolko.pl

Brak produktów w koszyku.